Feldman - mistrz muzycznej medytacji, legenda amerykańskich minimalistów.
Muzyka amerykańskiego kompozytora żydowskiego pochodzenia Mortona Feldmana wraca na największe światowe festiwale. Jej medytacyjny charakter czaruje publiczność, a nas skłonił do stworzenia zupełnie nowej, przyjaznej i bliskiej słuchaczowi formuły odbioru tych dzieł. Publiczność może w każdej chwili wejść i wyjść, może w trakcie koncertu czytać książkę, medytować na karimacie lub po prostu zasnąć przy muzyce. Wychodzimy w wielkich koncertowych sal na rzecz miejsc bardziej swobodnych i sprzyjających relaksacji, z niewygodnych krzeseł przenosimy się na poduszki, pufy i leżaki.
W ramach projektu proponujemy dwie monumentalne kompozycje pochodzące z ostatniego okresu twórczości kompozytora: For Christian Wolff (1986) na flet i instrumenty klawiszowe oraz For Philip Guston (1984) na flety, instrumenty klawiszowe oraz instrumenty perkusyjne oraz wcześniejszy utwór Why Patterns (1978) na flet, fortepian i perkusję.
Kompozycje te gramy zarówno w przestrzeniach zamkniętych jak i na zewnątrz, na miejskim skwerze, w parku czy na łące. Projekt proponujemy również w formie całonocnej muzycznej medytacji „Nocowanie przy Feldmanie”. Muzyka Feldmana zabrzmiała już podczas Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY pod rozgwieżdżonym majowym niebem w wirydarzu Klasztoru o. Dominikanów w Lublinie. Jedno z wykonań towarzyszyło też inauguracji rzeźby Joanny Rajkowskiej SORRY w Warszawie, tu dźwięki fletu, fortepianu i czelesty przez trzy godziny udźwiękawiały przestrzeń dziedzińca SWPS, gdzie stanęła instalacja.
Warto podkreślić aspekt społeczny tych wydarzeń, które dzięki swobodnej formule koncertów wpisanych w tkankę miasta oddziałują włączająco na lokalną społeczność i pozyskują nowego odbiorcę.